Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.10.2009 08:06 - НАП – некомпетентната апатия и техническа деградация на една институция
Автор: piccola Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1844 Коментари: 2 Гласове:
3



            По повод влязлата в сила промяна на Наредба Н - 18  за регистриране и отчитане на продажбите в търговските обекти и решението на Дянков да накара “бензинджиите” да се отчитат ежедневно, използвайки уеб сайта на НАП, се оказва, че прекарвам повече време на техният сайт, отколкото със собственото си тяло. А чичко Google вече е не просто чичо, а пастрок.

Каква е идеята на действието?

Да хванат всички, които не работят с касов апарат и които укриват доходи и съответно не плащат данъци, теглят ДДС и пр. финансови и счетоводни хитрини. ЧУДЕСНО. Подкрепям тази инициатива с две ръце. А ако бях ...Шива, може би и с останалите.

Какво е необходимо за целта?

           Като за начало ви трябва компютър, електронен подпис, интернет и компютърна грамотност. Впоследствие ще ви е необходимо и ТЪРПЕНИЕ. Извинете, пропуснах и доза късмет. Късмет ви трябва, за да успеете да налучкате момента в който страницата на НАП работи. И двойна, ако не и тройна доза късмет, за да уцелите момент в който работи платформата за подаване на данни. А ако вече сте стигнали до там, значи сте изчели неясно написаните инструкции за действие, разгадали сте абревиатурите и сте имали всичкият късмет на света. Да му мислят останалите, на които регистрирането в сайта на НАП и подаването на данни тепърва предстои.

 Каква всъщност е реалността?

Съответната институция няма необходимата техническа и софтуерна база, за да се осъществи тази дейност. Същата тази институция не подава изчерпателна информация, състояща се от подходящо подготвена инструкция за действия. Какво имам предвид ли?

Платформата, която използва уважаемата институция, не работи. Всяко едно предприето действие се оказва, че е или некоректно въведена информация или че вече въведена и вече регистрирана информация (потвърдена и от тях в и-мейл) просто не съществува в тяхната база данни. А това прави платформата неизползваема.

Инструкциите, които са подготвени в уоърдовски файл, звучат като лекция по информатика от 3-ти курс. Да му мислят хората с ниска компютърна грамотност.

И така...

Гледате абревиатурите и се чудите. Четете инструкциите и се хващате за главата. Звъните на счетоводителите си и ги питате. А те цъкат с език и се чудят на български ли им говорите и какво всъщност искате от тях.

Не разбирате използваните в сайта на НАП абревиатури? Няма проблем. Винаги можете да ги намерите на www.google.com.

За да ви спестя търсенето в интернет и звъненето на вече изнервените ви счетоводители, ще ви подам линк на една от тях. А ако се чудите какво е ЕКАТТЕ и какъв е кодът ви, моля кликнете на :

http://www.nsi.bg/EKATTE/Ekatte-i.htm, и не се учудвайте, че и техният сайт не работи всеки път.Проявете търпение. Знам, че ви е останало още малко, но трябва да разгадаете мистерията с тези главни букви.

 Интересно е да правиш едно и също нещо и да се оказва, че стоиш на същото място, пред същият екран, със същото съобщение за невалидност на действието. И така дни поред. И в крайна сметка да не можеш да подадеш информацията, която си длъжен да подадеш, за да не търпиш санкции.

 Чудя се за няколко неща, а имено, защо Министър Дянков не провери какви са възможностите на използваната платформа и ще има ли възможност същата да работи нормално при по-голяма натовареност и защо продължават да правят нещата в стил – “От главата за краката”?

Защо инструкциите за ползване нямат обяснителни бележки?

Защо същите тези инструкции не обясняват проблема, който ще имат и вече имат потребителите, които са задължени да използват Internet Explorer. Защо никъде няма информация, че настройките на IE трябва да бъдат изчистени от всичко, преди да се започне работа със сайта на НАП. Защо никъде няма информация за ActiveX, които трябва да се дръпнат от сайта на НАП, и да не се разчита на факта, че вече ги имате инсталирани. Или е важното, всяко нещо да се прави по много пъти, докато ви писне напълно.

Защо трябва да използвам Google,  вместо да има кой да отговори на тел 070018700 и на моите въпроси? Защото всичките употребявани в сайта на НАП абревиатури нямат обяснителни бележки и съответно трябва да се търсят в интернет или да се търси помощ от приятел.

Защо уеб страницата на НАП, проработи едва в 5.30 тази сутрин, като в продължение на повече от 8 часа даваше една и съща грешка?

Защо никой не отговаря на и-мейлите, които изпращам на fuelbg@nra.bg, съобщавайки за технически проблем?

Защо когато уважаемите управляващи искат да променят нещата “към по-добро”, не започнат първо от собствените си градинки.

И защо техническите проблеми на сайта на НАП трябва да станат мои проблеми?

Докога ще продължаваме с това изтормозено правене на нещата без комуникация, а само налагане на дадено действие.



Тагове:   наредба,   НАП,


Гласувай:
3
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. queerfish - Олелелеееее любимата ми тема! М...
01.10.2009 09:27
Олелелеееее любимата ми тема! Мислех си, че само аз имам терзания и полудявам. Направо безобразие цари във всичкия софтуер, който ни предлагат. Отгоре на всичко налагат невероятен тормоз за т.нар. "слепване" на декларирани суми с плащания. Караха ме да заплащам повторно суми за осиг. вноски, защото тъпия им софтуер не открива плащанията. Изгубих месеци време докато си "слепят" нещата.
цитирай
2. piccola - .....знаеш ли
01.10.2009 09:33
първият път, когато разбрах за електронните им услуги се зарадвах и помня, че си помислих...ето...най-накрая да улеснят хората, на които им се налага да чакат на огромни опашки, за да внесат документи или да направят каквото и да е....

а сега разбирам, че всъщност не са си изпипали нещата и затормозяват крайният клиент в пъти повече....

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: piccola
Категория: Други
Прочетен: 407202
Постинги: 66
Коментари: 427
Гласове: 10651
Архив
Календар
«  Януари, 2018  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031